Az autó elektronikájának (ECU) módosításakor az alábbi szakaszokat, másnéven STAGE-eket különböztetjük meg. Ezek felsorolása 1-től 3-ig van meghatározva, ennél magasabb besorolás nem létezik az autó elektronikájának (ECU) módosításában. Az alábbiakban részletezzük a szakaszok/ STAGE-ek tartalmát.
STAGE 1: az autó alapvető erejének és gazdaságosságának finom hangolása.
Ami a POWER hangolás alapvetően a minél nagyobb lóerőre és nyomatékra összpontosít a gazdaságos fogyasztás háttérbe helyezésével. Ez a beállítás módosítás azok számára kiváló választás, akik kizárólag megnövekedett lóerő és nyomaték elérést szeretnék a STAGE 1 -nek köszönhetően.
A GAZDASÁGOS hangolás a megnövelt lóerő és nyomaték pár mellett a gazdaságos fogyasztásra is nagy hangsúlyt fektet, ezáltal egy tankolással sokkal hosszabb távot tehet meg jobban optimalizált és erősebb motorral – például a Ford Fiesta kézi sebességváltóval, jó állapotban, ez csaknem 100 km extra pluszt jelent. Körülbelül 560 km helyett 640 km-től 660 km-ig képes megtenni.Attól függ: városi út vagy autópálya, hány személyt szállít stb.
STAGE 2: ebben a variációban egy már meglévő módosítás fejlesztése történik, mely magában foglalhatja nagyobb turbót, intercooler (turbó levegő hűtő) ezek mellett más fizikai egység telepítését is jelentheti. Ehez a STAGE-hez tartozik továbbá a tapasztalatok alapján történő, konkrét viselkedési igényeket kielégítő további tuning.
Peldául, egy Audi A4 nagyobb turbot kap akkor az már illik hozzá írni, hogy a turbóban rejlő töbletet rendesen ki lehessen használni, ne csak extra 30% használjon, hanem 70% – 100% -ig használja ki.
Lássuk be, 10-ből 9 ember azért rak rá nagyobb turbót hogy jobban lehessen vele menni.
STAGE 3: már jelentősebb szerkezeti és beállításai módosításokról beszélhetünk. Legyen az személyautóból túraautóvá alakítás, esetleg hatékonyabb pályaautóvá alakítás versenyzési céllal a harmadik szakasz mindent magában foglal. További módosítási szakaszok nem léteznek.